منفعت‌طلبی تا بیلان‌سازی مدیران در تقابل آشکار با اقتصادمقاومتی!/ افزایش جشنواره‌های زائد داخلی و اهمیت یافتن جشنواره‌های متعدد خارجی، فراموشی هویت و فیلمسازی برای خوش‌آمد خارج‌ازمرزها | نیمرخ

منفعت‌طلبی تا بیلان‌سازی مدیران در تقابل آشکار با اقتصادمقاومتی!/ افزایش جشنواره‌های زائد داخلی و اهمیت یافتن جشنواره‌های متعدد خارجی، فراموشی هویت و فیلمسازی برای خوش‌آمد خارج‌ازمرزها

به گزارش خبرنگار سینماپرس تقریباً هر ساله به نسبت جشنواره های سینمایی در کشور افزوده می شود و این در حالی است که ما در کشورمان تنها چند جشنواره محدود داریم تا بتواند سینماگران جهانی را ترغیب به حضور در ایران کند.

سودای جشنواره زدگی در میان مدیران سینمایی که تنها به فکر پر و پیمان شدن بیلان های کاری شان هستند و کمترین اهمیتی به کیفیت گرایی در سینما نمی دهند یکی از دلایل اصلی رشد قارچ گونه جشنواره های سینمایی است که سینماگران کشور به طور جدی این مسأله را برای هنر هفتم مضر می دانند و خواهان برچیده شدن هرچه سریعتر بساط اینگونه جشنواره های سینمایی هستند.

در همین رابطه ۱۰ تن از سینماگران کشور خانم ها و آقایان: جهانگیر الماسی (بازیگر و کارگردان)، تینا پاکروان (تهیه کننده و کارگردان)، نادره ترکمانی (کارگردان و مدرس سینما)، سیروس الوند (کارگردان)، خسرو سینایی (کارگردان)، افشین شرکت (کارگردان)، محمد متوسلانی (بازیگر و کارگردان)، ابراهیم وحیدزاده (کارگردان)، مرجان اشرفی زاده (کارگردان) و اسماعیل فلاح پور (کارگردان) با ما به گفتگو نشستند که ماحصل آن برای اطلاع بیشتر مخاطبان گرامی در ذیل نقل شده است.

پاکروان: بدترین آفت جشنواره زدگی آن است که فیلمساز هویت خود را فراموش کرده و برای خوش آمد جشنواره ها فیلم می سازد

تینا پاکروان تهیه کننده و کارگردان سینما در این باره گفت: بدترین آفت جشنواره زدگی آن است که فیلمساز هویت خود را فراموش کرده و برای خوش آمد جشنواره ها فیلم می سازد که من به هیچ عنوان این مسأله را دوست ندارم و این نوع حرکت ها مورد قبولم نبوده و نیست. طی سال های اخیر برخی از جشنواره ها و به ویژه جشنواره های جهانی باعث شده اند تا بسیار از فیلمسازان به خصوص در قشر جوان مبادرت به ساخت فیلم هایی کنند که شبیه به سبک خاصی از فیلمسازان خارجی است که پیش از این در جشنواره های جهانی دیده شده و جوایزی را دریافت کرده اند و به هیچ عنوان فرهنگ و هویت خودشان در فیلم های شان دیده نمی شود و این مسأله بسیار اسف بار است. شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵

شرکت: جشنواره هایی که مانند قارچ سبز می شوند به جای منفعت برای سینما مضرند/ مدیران سینمایی و فرهنگی اصلاً بویی از اقتصاد مقاومتی نبرده اند

افشین شرکت کارگردان سینما در رابطه با آفت جشنواره زدگی در سینمای ایران و برگزاری جشنواره های متعدد داخلی گفت: جشنواره هایی که مانند قارچ از این سو آن سو سبز می شوند به جای منفعت برای سینما مضرند اما متأسفانه نگاه سالمی در سینمای ایران وجود ندارد که مانع برگزاری این جشنواره های زائد و مضر شود. امثال «رضاداد» ها هستند که به دلیل منافع شخصی شان از جشنواره ها حمایت می کنند؛ چون حیات شان وابسته به برگزاری همین جشنواره ها است و اگر این جشنواره ها نباشند آن ها نمی توانند در سینما حضور داشته باشند و از منابع آن ارتزاق کنند. امثال آقای رضاداد هیچ قابلیتی در سینمای ایران ندارند و عشق شهرت در دل آن ها نشسته و به همین دلیل است که دست از سر سینمای بی نوای ایران بر نمی دارند؛ ایشان زمانی که دبیر جشنواره فجر بودند حتی ۲ کلام حرف نتوانستند در رابطه با سینما بزنند چرا که سواد سینما ندارند و به دلایل متعدد دیگری که سابقه تاریخی دارد توانسته اند امروزه یکی از نفرات اصلی سینمای کشور در حیطه مدیریتی باشند. یکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵

ترکمانی: جشنواره های ریز و درشت عایدی مثبتی برای سینما ندارد/ حضور برخی فیلم ها در جشنواره های خارجی هویت ایرانی ما را از بین برده است!

نادره ترکمانی کارگردان سینما در رابطه با آفت جشنواره زدگی در سینمای ایران و برگزاری جشنواره های متعدد داخلی و ترغیب فیلمسازان برای حضور در جشنواره های خارجی گفت: برگزاری جشنواره های ریز و درشت در کشور هیچ عایدی مثبتی برای سینما در پی ندارد و تنها باعث هدر شدن بودجه هایی می شود که اگر این بودجه ها جمع شوند می توان با رقم هنگفت آن مشکلات عدیده سینمای کشور را حل کرد. ما نهایتاً در کشورمان نیاز به جشنواره هایی مانند: ۲ سالانه انیمیشن، کودک و نوجوان، فیلم کوتاه، سینماحقیقت، فیلم های ویدیویی و در رأس همه جشنواره فیلم فجر را داریم که تمامی تولیدات سینمای کشور را می توانند شامل شوند؛ ما همیشه شاهد بودیم که در سایر جشنواره های دیگری که در کشور برگزار می شود همین فیلم هایی حضور دارد که در این جشنواره ها قبلاً به نمایش درآمده است. جمعه ۲۳ مهر ۱۳۹۵

وحیدزاده: مدیران سینمایی به دنبال کمیتند و کیفیت برایشان جدی نیست/ بسیاری از فیلمسازان برای خوش‌آمد جشنواره‌های خارجی فیلم می‌سازند

ابراهیم وحیدزاده  کارگردان سینمای کشور در رابطه با مسأله جشنواره زدگی در سینمای ایران گفت:  مدیران سینمایی به دنبال کمیت هستند و کیفیت هیچ گاه برایشان مهم و جدی نبوده است و از همین رو است که از برگزاری جشنواره های متعدد سینمایی که هیچ عایدی مثبتی برای سینمای کشور در پی ندارد حمایت می کنند تا بیلان کاری خود را پر و پیمان نشان دهند. متأسفانه در بسیاری از بخش های کشور ما و به خصوص در حوزه سینما همیشه بحث اعداد و ارقام بسیار مهم بوده و در نقطه مقابل کیفیت هیچ گاه مورد توجه نبوده است و این مسأله ضعف های آشکار و نهان زیادی را در سینمای ما به وجود آورده که باید با تدبیر جدی و اساسی جلوی آن گرفته شود. شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵

الماسی: مدیران فرهنگی جهان هستند که سیاست‌های سینمای ایران را تدوین می کنند! / جشنواره‌های خارجی به جان سینما افتادند

جهانگیر الماسی بازیگر و کارگردان سینما در رابطه با آفت جشنواره زدگی در سینمای ایران و برگزاری جشنواره های متعدد داخلی و ترغیب فیلمسازان برای حضور در جشنواره های خارجی گفت: متأسفانه این مدیران فرهنگی جهان هستند که سیاست های سینمای ایران را تدوین می کنند و جشنواره زدگی که این روزها آفت اصلی سینما و سینماگران کشور شده سیاست مدیران فرهنگی غربی است که می خواهند سینمای ایران را بر اساس اهداف شوم و پلید خود به پیش برانند. طی حدود بیش از ۲ دهه گذشته و پس از وقوع انقلاب اسلامی سینماگران ما کمترین اهمیت و توجهی به جشنواره های خارجی نداشتند و فیلم های شان را برای خوش آمد مردم و دل خود می ساختند و در کشور خودمان هم چندان جشنواره ای وجود نداشت و هر عقل سلیم و انسان شریفی هم تأیید می کند که سینمای آن روزگار ایران بهتر از امروز بود. یکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵

الوند: این همه جشنواره در سینمای ایران زائد است/ گویا برگزاری جشنواره های متعدد برای برخی افراد منافع دارد

سیروس الوند کارگردان سینما در رابطه با جشنواره زدگی حاکم بر سینمای ایران گفت:  این همه جشنواره در سینمای ایران زائد است و باید جلوی برگزاری آن ها گرفته شود ما با توجه به حجم تولیدات سالانه سینمای کشورمان نیاز به برگزاری این همه جشنواره ریز و درشت نداریم و من نمی دانم چرا روز به روز به تعداد جشنواره ها افزوده می شود؟ من معتقدم برای سینمای ایران جشنواره فیلم فجر به تنهایی کفایت می کند؛ این جشنواره یکی از مهمترین جشنواره هایی است که در کشور ما برگزار می شود و در سطح جهان هم شناخته شده است؛ همچنین به دلیل عرق صنفی که دارم از جشن خانه سینما نیز حمایت می کنم و اگر بخواهم بسیار موشکافانه تر به روند برگزاری جشنواره ها نگاه کنم معتقدم که برگزاری جشنواره فیلم کودک و دفاع مقدس نیز در کشور ما ضروری به نظر می رسد. دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵

سینایی: درآمدزایی و تبلیغات دلیل برگزاری جشنواره‌ها است/ اگر فیلمی براساس آنچه جشنواره‌های خارجی می‌پسندند تولیدشود به هیچ عنوان شایسته نیست

خسرو سینایی کارگردان سینما در رابطه با آفت جشنواره زدگی در سینمای ایران و برگزاری جشنواره های متعدد داخلی و ترغیب فیلمسازان برای حضور در جشنواره های خارجی گفت: درآمدزایی و تبلیغات دلیل اصلی برگزاری جشنواره ها است و متأسفانه این روندی است که در بسیاری از کشورهای صاحب صنعت سینما وجود دارد و سینمای ما هم به تابعیت از آن همین روند را پیش گرفته و جلو می رود. متأسفانه در سراسر دنیا جشنواره های زائد زیادی وجود دارند اما تنها چند جشنواره محدود هستند که در تمامی دنیا مطرح شده اند و حضور سینماگران در آن ها تأثیرگذار است. نیم نگاهی به وضعیت سینمای دنیا نشان می دهد که در هر کشوری اگر کمیت تولید فیلم و یا برگزاری جشنواره مورد توجه قرار گرفته است از کیفیت فیلم های شان به شدت کاسته شده و از این رو ما نیاز داریم تا به کیفیت آثارمان همچنان توجه کنیم و نگذاریم که صرف برگزاری جشنواره ها باعث تنزل کیفیت فیلم های مان بشود. چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵

متوسلانی: جشنواره زدگی در سینمای ایران باید از بین برود/ برای فیلمسازانی که آثارشان را به خاطر حضور در جشنواره ها می سازند متأسفم!

محمد متوسلانی بازیگر و کارگردان پیشکسوت سینما در رابطه با آفت جشنواره زدگی در سینمای ایران و برگزاری جشنواره های متعدد داخلی و حضور فیلمسازان برای شرکت در جشنواره های خارجی گفت: جشنواره زدگی در سینمای ایران باید از بین برود؛ مگر ما سالانه چه میزان تولید داریم که این همه جشنواره ریز و درشت و بی خاصیت در سینما برگزار می کنیم و به دنبال جنجال کردن هستیم؟ وضعیت بسیار بدی در سینمای ما به وجود آمده و سالانه ما شاهد برگزاری ده ها جشنواره فیلم ریز و درشت هستیم که همگی تعدادی فیلم های تکراری را به نمایش می گذارند و هیچ عایدی مثبتی برای سینما در پی ندارند که اگر میزان برگزاری این جشنواره ها به حداقل برسد می توان بودجه های کلان برگزاری آن ها را صرف ترمیم زیرساخت های سینمای کشور و تولیدات آثار سینمایی ارزشمند کرد. جمعه ۳۰ مهر ۱۳۹۵

اشرفی زاده: بیماری عجیبی در سینمای ما حاکم شده که می توان آن را «سندروم جشنواره زدگی» نامید/ یک اثر سینمایی باید برای مخاطبان انبوه ساخته شود

مرجان اشرفی زاده کارگردان سینما در رابطه با مسأله جشنواره زدگی در سینمای ایران گفت: لزوماً صرف برگزاری جشنواره های مهم و تأثیرگذار بسیار خوب است اما در کشور ما جشنواره هایی که مانند قارچ سبز می شود آسیب جدی بر پیکره سینما وارد می سازند و باید جلوی برگزاری آن ها برای همیشه گرفته شود. طی سال های اخیر ما به شدت شاهد آن بوده ایم که جشنواره هایی یک شبه و در تصمیمات ناگهانی برخی نهادها و ارگان ها به وجود آمدند که بعضاً بودجه های هنگفتی صرف برگزاری شان شده اما هیچ عایدی مثبتی برای سینمای ما در پی نداشته اند و پس از چند دوره برگزاری هم برای همیشه حذف شدند. شنبه ۱ آبان ۱۳۹۵

فلاح پور: جشنواره ها بازاری است برای کاسب کاران سینما/ وضعیت امروز سینمای کشور مثال «آفتابه لگن هفت دست ولی شام و نهار هیچی»!

اسماعیل فلاح پور کارگردان سینما و تلویزیون در رابطه با مسأله جشنواره زدگی در سینمای کشور گفت: همه اهالی سینما به خوبی آگاه هستند که جشنواره ها بازاری است برای عده ای از کاسب کاران سینما که به اصل هنر نمی اندیشند و با برگزاری این جشنواره ها بودجه های هنگفتی را اتلاف کرده و بخش عمده ای آن بودجه را نصیب خود می کنند. نکته بسیار تأسف باری که در رابطه با مسأله برگزاری جشنواره های متعدد سینمایی در کشور وجود دارد این است که همواره یک تعداد فیلم از قبل مشخص شده با هیأت های انتخاب و داوری از قبل مشخص شده در تمامی جشنواره ها حضور دارند و خودشان به خودشان جایزه می دهند و از یکدیگر جایزه می گیرند اما در این میان جای بسیاری از فیلم ها و فیلمسازان همیشه خالی است و هیچ بهایی به آن ها داده نمی شود. در کشوری که بیش از نیمی از سینماگران آن در صنف ها و رشته های مختلف سینمایی مدت ها است در بیکاری مطلق به سر می برند و در تأمین مایحتاج اولیه زندگی شان ناکام مانده اند جای تأسف است که جشنواره هایی با بودجه بیت المال و با هزینه های زیاد برگزار شود و بدتر از همه هیچ گونه عایدی مثبتی هم برای سینما در پی نداشته باشد. یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵

منبع: سینما پرس
آدرس کوتاه: http://www.rokh.in/news/2635
دیدگاه

آخرین خبرها
خبرهای پربازدید

اکبر عبدی
جهانگیر الماسی

چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر در ایستگاه پایانی

چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر با معرفی برگزیدگان و یاد درگذشتگان و تجلیل از سه هنرمند باسابقه تئاتر شامگاه پنج شنبه ۱۲ بهمن ماه به کار خود پایان داد. به گزارش سینماسینما، آیین پایانی جشنواره تئاتر فجر با حدود نیم ساعت تاخیر و با حضور چهره‌هایی همانند اکبر عبدی،...

۱۴۰۲/۱۱/۱۳

کیانوش عیاری
جهانگیر الماسی

سینمای ایران به اندیشه، سواد، شعور و معرفت نیاز دارد!

جهانگیر الماسی: ۱۵ سال است از سینما درآمد ندارم شاهین امین: کیانوش عیاری ظلم دیده‌ترین سینماگر بعد از انقلاب است جهانگیر الماسی در سینماتک خانه هنرمندان ایران که با نمایش ...ادامه مطلب

۱۴۰۰/۰۹/۳۰

خسرو سینایی

جشن تولد برای خسرو سینایی

در سالروز تولد ۸۳ سالگی زنده‌یاد خسرو سینایی یک تابلوی نقاشی به همراه عکس‌هایی از این هنرمند نمایش داده می‌شود و کتاب «خسرو سینایی» به روایت ناصر فکوهی نیز رونمایی ...ادامه مطلب نوشته جشن تولد برای خسرو سینایی اولین بار در بانی فیلم. پدیدار شد.

۱۴۰۲/۱۰/۲۵

خسرو سینایی

روایت خسرو سینایی از «پوست کلفتی در سینما»

خسرو سینایی می گفت: “همیشه از ساختن فیلم لذت برده‌ام. ولی همیشه حاشیه‌های قبل و بعد از ساختن آن آزارم داده است. تجربه کردم که سینما به دلیل نیازی که ...ادامه مطلب

۱۴۰۲/۰۵/۱۲

سیروس الوند

الوند: بنده با برگزاری جشنواره فجر در دوران پاندمی کرونا صد در صد مخالفم!/ آقایان اشتباه تابش را در برگزاری جشنواره کودک را تکرار می کنند!

الوند: بنده با برگزاری جشنواره فجر در دوران پاندمی کرونا صد در صد مخالفم!/ آقایان اشتباه تابش را در برگزاری جشنواره کودک را تکرار می کنند!

سیروس الوند کارگردان سینما با انتقاد شدید نسبت به اصرار نابخردانه برخی مدیران سینمایی برای برگزاری جشنواره فیلم فجر در روزهای بحرانی کرونا گفت: بنده با برگزاری جشنواره فجر صد در صد مخالفم؛ امروزه با توجه به پاندمی ویروس کرونا در سراسر جهان حال بسیاری از صنایع و مشاغل از...

۱۳۹۹/۱۰/۲۲

سیروس الوند

این تفریح فراموش نمی شود؟!

سیروس الوند معتقد است: عادت سینما رفتن که این روزها خیلی کم شده دوباره میان مردم برمی‌گردد؛ همانطور که برای خیلی‌ها عادت خرید روزنامه و کتاب هیچ‌گاه از بین نرفت.

۱۳۹۹/۰۷/۱۵

تینا پاکروان
اشکان خطیبی

سویه‌های تمجیدنشدنیِ سریال «خاتون»

سویه‌های تمجیدنشدنیِ سریال «خاتون»

سینماسینما، ندا قوسی موضوعات تاریخی همواره جذابیت بخصوصی در صنعت سینما و سریال‌سازی داشته‌ و دارند؛ در ایران هم در سال‌های اخیر بعد از پا گرفتن و رونق پلتفرم‌های پخش آثار تصویری با عدم استقبال تماشاگران از مجموعه‌های صداوسیما، مسائل و معضلات اقتصادی و کم‌کفایتی مسئولین تلویزیون ملی، همین رسانه‌های...

۱۴۰۰/۰۷/۲۵

تینا پاکروان
اشکان خطیبی

خاتون خیالی

سینماسینما، منوچهر دین‌پرست نوشتن درباره سریالی که هنوز به اتمام نرسیده کاری نسبتا پر خطر است. چرا که احتمال دارد ورق برگردد و آنچه شما نسبت به آن ایراد وارد کرده‌اید، مورد تایید قرار نگیرد. آنچه قصد دارم در اینجا به آن اشاره کنم بیشتر از منظر درونمایه و نگاه...

۱۴۰۰/۰۷/۲۲


دل نوشته ای برای علی سلیمانی

دل نوشته ای برای علی سلیمانی

اسماعیل فلاح پور کارگردان سینمای ایران با انتشار بخش هایی از فیلم "یک نفر تا مرگ" درباره تنها همکاری اش با علی سلیمانی که به تازگی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت،نوشت.

۱۴۰۰/۰۵/۲۴


فلاح پور: توجه به بحران در اقتصاد و بیکاری اهالی سینما باید سرفصل کارهای مدیریت جدید باشد/ سینمای امروز ما بسیار هرز رفته است

سینماپرس: اسماعیل فلاح پور کارگردان سینما و تلویزیون گفت: مدیریت جدید سینما باید مباحث مهم بحران در اقتصاد سینمای ایران و بیکاری اهالی شناسنامه دار سینما را در سرفصل کارهای خود قرار دهد؛ هرچند که سینمای ما از مشکلات بسیار اساسی رنج می برد اما این ۲ نکته به زعم...

۱۳۹۷/۰۹/۱۲


از انتقاد به باندبازی های سیاسی در بنیاد سینمایی فارابی تا تأکید بر لزوم توجه به منافع ملی و تقویت سینمای استراتژیک/ باید از بریز بپاش ها جلوگیری شود

سینماپرس: تعدادی از اهالی سینما و کارشناسان فرهنگی در خصوص افول جدی بنیاد فارابی در دوران مدیریتی دولت بنفش انتقادات جدی خود را نسبت به باندبازی های سیاسی و جناحی در این بنیاد سینمایی ابراز داشتند و تأکید کردند این نهاد زمانی می تواند کارآمد باشد که به منافع ملی...

۱۳۹۸/۰۸/۲۷


شرکت: سردمداران فارابی و خانه سینما آدم هایی سطحی نگر و کارنابلد هستند/ سینماگران مستقل جایی در فارابی ندارند

سینماپرس: افشین شرکت کارگردان سینما در خصوص افول جدی بنیاد سینمایی فارابی در دوران مدیریتی دولت بنفش گفت: کسانی که سردمدار بنیاد سینمایی فارابی هستند مثل فردی که روی صندلی مدیریت خانه سینما نشسته، آدم هایی به شدت سطحی نگر و کارنابلد هستند که پیشینه محکمی در سینما ندارند و...

۱۳۹۸/۰۷/۰۸

محمد متوسلانی

آخرین وضعیت محمد متوسلانی پس از جراحی

محمد متوسلانی که به دلیل شکستگی شانه در بیمارستان بستری و تحت عمل جراحی قرار گرفته بود، ترخیص شد.

۱۴۰۰/۰۹/۰۲

محمد متوسلانی

راهیابی «اینجا هم باران می‌بارد» به جشنواره آرژانتینی

راهیابی «اینجا هم باران می‌بارد» به جشنواره آرژانتینی

فیلم سینمایی «اینجا هم باران می‌بارد» به جشنواره فیلم Parana آرژانتین راه یافت. به گزارش رسیده، جشنواره فیلم Parana یک جشنواره عمومی و بدون محدودیت موضوعی است. فیلم سینمایی «اینجا ...ادامه مطلب

۱۴۰۰/۰۶/۱۴

ابراهیم وحیدزاده

فرزند ابراهیم وحیدزاده خبر داد؛ وضعیت کارگردان بعد از جراحی مغز

فرزند ابراهیم وحیدزاده کارگردان سینما که با موفقیت عمل مربوط به خونریزی مغزی را پشت‌سر گذاشته است، اخبار مربوط به سکته مغزی این کارگردان را تکذیب کرد. رامین وحیدزاده فرزند ...ادامه مطلب

۱۴۰۲/۰۴/۰۹

ابراهیم وحیدزاده

شب درخشش ابراهیم وحیدزاده/ کارگردانی وفادار به سینمای کمدی

مراسم بزرگداشت ابراهیم وحیدزاده به همت کانون کارگردانان سینمای ایران دوشنبه دهم آبان‌ماه در موزه سینما برگزار شد. نوشته شب درخشش ابراهیم وحیدزاده/ کارگردانی وفادار به سینمای کمدی اولین بار در سوره سینما پدیدار شد.

۱۴۰۰/۰۸/۱۱


«بازیگوش‌ها» به جشنواره کودک و ‌نوجوان شلینگن آلمان می‌رود

«بازیگوش‌ها» به جشنواره کودک و ‌نوجوان شلینگن آلمان می‌رود

«بازیگوش‌ها» در جشنواره فیلم‌های کودک و ‌نوجوان شلینگن آلمان به نمایش در می‌آید. به گزارش رسیده، فیلم سینمایی «بازیگوش‌ها» به کارگردانی نادره ترکمانی و تهیه‌کنندگی مهدی اکبری در بیست و ...ادامه مطلب

۱۴۰۰/۰۷/۰۱


«بازیگوش‌ها» در جشنواره کودک و نوجوان کره جنوبی

فیلم «بازیگوش‌ها» در جشنواره کودک و نوجوان کره جنوبی حضور دارد. به گزارش رسیده، فیلم «بازیگوش‌ها» به کارگردانی نادره ترکمانی و تهیه‌کنندگی مهدی اکبری در شانزدهمین دوره جشنواره فیلم‌های کودک ...ادامه مطلب

۱۴۰۰/۰۴/۱۵